مهمانپرست: بی‌بی‌سی سابقه بسیار بدی دارد
نوشته شده توسط : gogos
رامین مهمانپرست

آقای مهمانپرست می‌گوید که رسانه‌های خارجی زیادی در ایران فعال هستند

رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اعتراض اخیر بی‌بی‌سی به اعمال فشارهای امنیتی علیه اعضای خانواده و دوستان بعضی از کارکنان بخش فارسی بی‌بی‌سی، گفت که این رسانه "عملکرد بسیار بدی" در مورد ایران داشته است.

او روز سه شنبه ۱۸ بهمن (۷ فوریه) در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سئوالی در مورد اعتراض های اخیر بی‌بی‌سی گفت: "طبیعی است که اگر [بی‌بی‌سی] قصد ایجاد فضای خصمانه علیه کشورمان را داشته باشد، نمی تواند انتظار دریافت تسهیلاتی را داشته باشد".

آقای مهمانپرست گفت که اگر رسانه ها به "ابزار سیاسی و اهرم فشار قدرت ها" تبدیل شوند، شأن خود را از دست می دهند.

او به مسئولان بی‌بی‌سی توصیه کرد که به "مسئولیت های اصلی خود" باز گردند.

مدیرکل بی‌بی‌سی و رئیس بخش فارسی این رسانه بین المللی در روزهای اخیر به اعمال فشار علیه بعضی از کارکنان بخش فارسی از طریق بازداشت یا ایجاد مزاحمت برای اعضای خانواده یا دوستان آنها اعتراض کرده بودند.

مارک تامپسون، مدیرکل بی‌بی‌سی گفته بود: "خواهر یکی از کارکنان بخش فارسی بی‌بی‌سی بازداشت شد و بدون هیچ اتهام مشخصی در سلولی انفرادی در زندان اوین در تهران نگه داشته شد. هرچند او الان با قید وثیقه آزاد شده، ولی نوع برخورد با او کاملا اسفناک بود و ما این اقدام را به شدیدترین شکل ممکن، محکوم می‌کنیم."

آقای تامپسون همچنین به توقیف گذرنامه بعضی دیگر از اعضای خانواده کارکنان بی بی سی فارسی و انتشار ادعاهای نادرست اخلاقی یا مذهبی علیه آنها اشاره کرد و گفت که تمام رسانه های بین المللی با خطرات مشابهی روبرو هستند.

صادق صبا، رئیس بخش فارسی بی‌بی‌سی هم اعمال فشار علیه اعضای خانواده و دوستان بعضی از کارکنان بخش فارسی بی‌بی‌سی را به شدت محکوم کرد و از سازمان های بین المللی، از جمله سازمان ملل خواست که در این مورد واکنش نشان دهند.





:: برچسب‌ها: دوچرخه , وابسته به تکزاس , جشن تولد ,
:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: